مهندسي آموزشي عبارت است از ايجاد يا ابداع مكانيسمها ،نظامها، رويكردها، كاركردها وراهكارهايي براي سازماندهي ،كنترل واثر بخشي فرايند ياددهي - يادگيري كه از طريق كاربرد قوانين و نظري ههاي علمي شناخته شده در بارة اين فرايند صورت ميگيرد.

به سخن ديگر:



مهندسي آموزشي عبارتست از كاربرد فناوريهاي پيشرفتة اطلاعات وارتباطات در فرايند آموزش يعني ياددهي -يادگيري و چگونگي استفاده ازسخت افزارها، رسان ههاي آموزشي و رايان ههاي چند رسان هاي با توجه خاص به اصول و مباني پداگوژي يا دانش آموزش و پرورش.

به اين ترتيب مهندسي آموزشي نه يك شاخة ميان رشته اي بلكه فرا رشته ايست. (transdisciplinary )







بدون شک آموزش و يادگيری يکی از نيازهای حياتی سازمان ها و افراد است و تنها افراد و سازمانهايي می توانند آينده ی موفقي پيش رو داشته باشند که بتوانند خود يا سازمان خود را در معرض يادگيری مستمر قرار دهند .

اگر شما در زمينه ی مهندسی آموزش و يادگيری الکترونيک علاقمند به کسب اطلاعات بيشتر هستيد فايل های زير می تواند برای شما مفيد باشد:


دكتر عيسي ابراهيم زاده، مهندسي آموزشي رويكردي نو درفرايند ياددهي- يادگيري از دور
دانلود

دكتر شهرام يزداني، مديريت دانش در يادگيري الكترونيكي 

دانلود

دكتر داوود كريم زادگان، بازتعريف بنيان هاي اقتصادي رايج در عصر فناوري ارتباطات و اطلاعات و تاثيرات آن در سياست‌گذاري مناسب آموزش الكترونيكي 
دانلود 

نویسنده:عرفان ولی زاده

 

 

 

 

 

 

 


چگونه بی آموزیم آموزش ,آموزشي ,مهندسي ,يادگيري ,يادگيری ,فرايند ,مهندسي آموزشي ,ياددهي يادگيري منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

آموزش های کاربردی زناشویی سفید زندگی کن تا سرخ بمیری آموزگار شاد عکاس | علیرضا هنرمند در مسیر پرهیزگاری استخر کارت طراحی وب سایت، فروشگاه ساز