پاورپوینت هنر گچبری

  • پاورپوینت هنر گچبری
    پاورپوینت هنر گچبری دسته: فایلهای با ارزش سایر رشته ها
    بازدید: 35 بار
    فرمت فایل: pptx
    حجم فایل: 18316 کیلوبایت
    تعداد صفحات فایل: 46

    پاورپوینت هنر گچبری

    قیمت فایل فقط 3,000 تومان

    src="https://negarashop.urbanshop.ir/image/dl.jpg"

    تاریخ گچبری دوران قبل از اسلام

    ایرانیان در ابتدا از گچ بعنوان ملات یا روكش سطح دیوارهای آجری و قلو ه سنگی بهره جستند. در دوران هخامنشیان سطوح گچی بر روی ستونها و یا دیوارهای خشتی ایجاد كرده و با رنگ سطح آنها را تزیین می كردند.  در این دوران از گچ به عنوان بستری برای ایجاد تزیین در ساختمان استفاده می شده است. محققین عقیده دارند كه روی ستونهای چوبی را ابتدا با لایه ای از الیاف گیاهی نظیر كنف می پوشانند سپس بر روی آن دودی از گچ می كشیدند و نهایتاٌ سطوح گچی آماده شده را بوسیله رنگ های مختلف تزیین می كردند. همچنین از گچ به عنوان لایه ی بستر در نقاشی های كاخ شاهور شوش استفاده شده است.

    اما كاربرد گچ و گچبری به عنوان عنصر تزیینی در بنا، با پارتیان آغاز می گردد. در منابع آمده است كه به كار بردن مواد گچی از ایالات شرقی ایران آغاز گشت و پس از چندی از كوه خواجه تا آشور و واركا در بین النهرین انتشار یافت.

    هنر گچبری ساسانی در كهن ترین مظاهر خود جانشین هنر گچبری پارتی است. بی گمان گچ بری های یافت شده از قلعه یزدگرد به تنهایی می توانسته دستمایه بسیار غنی ای برای آغاز هنری عظیم در عصر ساسانی باشد.

    در دوران ساسانی گچ كاری و گچ بری مقام مهمی در هنر های تزیینی داشته. در این دوران، روی دیوارهای آجری و قلوه سنگی می پوشانده اند، بعلاوه از گچ پلاك های متعدد قالبی و كنده كاری شده می ساختند و در تزیین بناهای سلطنتی به كار می بردند، در این پلاك ها نقوش مختلف حیوانی و انسانی، گیاهی، هندسی، سمبلی و صحنه های شكار به كار رفته است.

    قیمت فایل فقط 3,000 تومان

    src="https://negarashop.urbanshop.ir/image/dl.jpg"

    برچسب ها : پاورپوینت هنر گچبری

 


تک سایت گچبری ,پاورپوینت ,فایل ,تزیین ,دوران ,ساسانی ,دیوارهای آجری ,قیمت فایل منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

wikichejoor فلزیاب زمانی هستی دانلود پایگاه خبری تحلیلی شرح24 | SHARH24.ir دانلود آهنگ جدید خریدو فروش ووچرپرفکت مانی وبیت کوین اینیاگرام در کسب و کار اپلای به المان و روسیه امر به معروف AMRE BA MAROF